وبلاگ

درباره راهنمای خرید ویلچر مناسب

راهنمای خرید ویلچر مناسب

درباره راهنمای خرید ویلچر مناسب

در این مقاله قصد داریم برای شما کاربران محترم درباره راهنمای خرید ویلچر مناسب مطالب مهمی را ارائه نماییم. با مطالعه این مقاله خواهید توانست بهترین انتخاب را در موقع خرید ویلچر مناسب برای خود و یا اطرافیانتان داشته باشید. ویلچر برای افرادی طراحی شده است که در هنگام راه ‌رفتن با مشکلات و محدودیت هایی مواجه می باشند.

 

راهنمای خرید ویلچر مناسب

راهنمای خرید ویلچر مناسب، معرفی و شرح استفاده انواع ویلچر

دو گروه کلی برای ویلچرها وجود دارد: دستی و الکتریکی. در این مقاله تمرکز ما بیشتر به معرفی ویلچر دستی است.

در کنار افرادی که به دلیل ناتوانی های حرکتی، همیشه از  ویلچر استفاده می‌کنند، افرادی نیز هستند که در بسیاری از مواقع از ویلچر به صورت موقتی استفاده می‌کنند. برای همین است که در طراحی ویلچر راحتی و دوام را ملاک اصلی قرار می دهند.

راهنمای خرید ویلچر مناسب، ویلچر برقی

این نوع از ویلچر با وجود عدم نیاز به استفاده از انرژی زیاد، نسبت به نوع دستی با سرعت تر و راحت تر است. ویلچر برقی با باتری کار می‌کند و بیشتر مورد استفاده افرادی است که از توانایی حرکتی کمی به جهت به حرکت درآوردن چرخ ویلچر برخوردار می باشند.

راهنمای خرید ویلچر مناسب

انوع کارکرد باتری ویلچر برقی

باتری مورد استفاده در این نوع از ویلچر در صورتی که کاملا شارژ باشد، حدودا 8 ساعت قابل استفاده است. می تواند در این حالت طی مسافتی در حدود 16 تا 32  کیلومتر را جواب دهد. اما به مرور زمان عمر این باتری کاهش می یابد. برای همین مطلوب است هر یک سال و نیم تا دو سال، اقدام به تعویض باطری ویلچر برقی نمایید. هرچند که این بستگی به میزان استفاده شما نیز دارد.

راهنمای خرید ویلچر مناسب، ویلچر دستی

این نوع از ویلچر از دوام بیشتری نسبت به نوع برقی برخوردار است. قابلیت حمل و نقل در ویلچرهای دستی بسیار راحت تر است. از کاربری آسان تری برخوردار بوده و نوع های تاشو آنها راحتی را در این از ویلچر بیشتر نموده است.

انواع ویلچر دستی

انواع ویلچر دستی به نوع ساده یا ترانسپورت، و نوع استاندارد تقسیم می شود. با توجه به اینکه هر دو نوع این ویلچرها از کارکرد مشابه برخوردار می باشند اما، دارای تفاوت هایی نیز می باشند که در ادامه به آن اشاره خواهد شد.

ویلچر دستی از نوع ساده

ویلچرهای دستی نوعی صندلی چرخدار می باشند که شرایط عمق صندلی و عرض آنها نسبت به ویلچر های استاندارد متفاوت هستند. این نوع از ویلچر ها از عمق و عرض باریک تری برخوردار هستند و چرخ های کوچکتری دارند. برای همین خود شما برای به حرکت درآوردن آن با مشکل روبرو خواهید شد و در این خصوص نیاز به همراه خواهید داشت. این نوع ویلچر سبک است. به راحتی قابل حمل است. به همین خاطر است که گزینه مناسبی برای مسافرت است.

ویلچر دستی از نوع استاندارد

افرادی که نیاز به همراه نداشته و خود توانایی چرخش چرخ های ویلچر را دارند می توانند از این مدل ویلچر استفاده نمایند. این نوع از ویلچر به عنوان ویلچر چرخ بزرگ از صندلی بزرگتری نیز برخوردار است. عمق این صندلی بیشتر است. قابلیت حمل آسان و جمع شدن برای این ویلچر ها مزیتی است که میتوان آنها را در هر مکانی همراه نمود.

راهنمای خرید ویلچر مناسب

برای سالمندان بهترین ویلچر کدام است؟

اگر ویلچر با سازوکار پیچیده و یا سنگین باشد، به دلیل اینکه سالمندان از توانایی های کمتری برخوردار می باشند، موجبات خستگی آنها را فراهم خواهد آورد. به همین خاطر است که بهترین نوع ویلچر برای این عزیزان، ویلچری است که از شرایط سبکی، تاشو بودن، کاربر پسند تر و با قابلیت حمل آسان همراه باشد. این شرایط برای سالمندان حس استقلال و نشاط را به دنبال خواهد داشت.

هنگام خرید ویلچر رعایت چه نکاتی مهم است؟

1-   متناسب بودن راحتی ویلچر برای کاربر

2-   متناسب بودن راحتی در حرکت دادن ویلچر توسط همراه و پرستار

3-   متناسب بودن ارتفاع صندلی ویلچر با قد کاربر

4-   متناسب بودن قدرت تحمل وزن در ویلچر

5-   متناسب بودن حمایت دسته ‌های صندلی ویلچر از بازوهای کاربر

6-   متناسب بودن زیر پایی ویلچر از نظر داشتن قابلیت ‌تنظیم شدن

7-   متناسب بودن نوع و جنس و قدرت مانور در چرخ‌ های ویلچر

8-   متناسب بودن و توانمند بودن ترمز ویلچر

9-   متناسب بودن جایگاه حمل عصای کاربر در ویلچر

10- متناسب بودن جایگاه کیف کوله‌پشتی در ویلچر